Čo skrývajú logá

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, prečo je Apple Apple, keď nepredáva ovocie?…a prečo má vlastne v logu odhryznuté jablko? Alebo čo v skutočnosti symbolizuje veľké žlté ″M″ najslávnejšieho fastfoodu na svete? My vám odhalíme skrytý význam tých najpopulárnejších značiek ako Nike, Google či Adidas… Každé logo má svoje tajomstvo!

 

google

Na počiatku bol BackRub. Zmena prišla s uvedením nového hlavného produktu, ktorým bol vyhľadávač. Zakladatelia Larry Page a Sergey Brin mali pre ich nový vyhľadávač vymyslený názov Googol. Áno čítate správne, žiaden preklep. Toto slovo totiž vymyslel 9-ročný synovec matematika Edwarda Kesneras.  Chyba v hláskovaní spôsobila, že logo bolo navrhnuté s názvom Google namiesto Googol. Vďaka tejto drobnej chybe dnes poznáme a používame Google a nie Googol.  Toto pomenovanie označuje číslo skladajúce sa z jednej jednotky a sto núl, čo predstavuje odhad počtu elementárnych častíc vo vesmíre.  Zakladatelia týmto názvom chceli poukázať na to, aký veľký vyhľadávač Google je.

Tento technologický gigant, ktorý nám zjednodušuje život už 18 rokov v sebe nesie veľmi hlboký význam. Na prvý pohľad skromné logo s hravými farbami a jednoduchým písmom vyjadruje, že firma Google nie je tá, ktorá hrá podľa pravidiel. Vzhľadom na to, aké obrovské množstvo dát uchováva, veríme, že aspoň nejaké tie základné pravidlá dodržiavajú.

 

 

mcdonald

Logo McDonald’s rozpozná viac ľudí ako kresťanský kríž. A to je holý fakt, ktorý uvádza samotná firma okrem mnohých ďalších ako napríklad:
•  Každoročne nakupujú 1,3 bilióna kilogramov zemiakov na výrobu hranoliek.
• McDonald’s odmietne viac žiadostí o zamestnanie, než odmietne Harward žiadostí o štúdium.
• Najmenšia reštaurácia McDonald’s je v Tokiu – má iba 46 m².

krikva

Mnohí považujú veľké žlté “M” ako prvé písmeno z názvu slávnej spoločnosti. V skutočnosti oblé písmeno znázorňuje prsia. V roku 1960 prebudoval McDonald’s svoj vzhľad a diskutoval aj o novom logu. Designer však odporúčal, aby bolo logo uchované. Zákazníci si pod ním predstavujú pár výživných pŕs, čo je hlavný podnet k jedlu. Z biologického hľadiska sa radíme medzi cicavce, však? Takže nejakú logiku to má.
Nedávno prešlo logo McDonald’s redizajnom. Žlté písmeno “M” ostáva zachované, podklad sa ale mení na zelený… Farby asociujú prirodzenosť, ušľachtilosť a šetrnosť k životnému prostrediu. V rámci McDonald’s ale nájdete aj iné zelené logo. Ak si v kaviarňach McCafé objednáte kávu do oka vám môže padnúť zelená žaba loga Rainforrest Aliance umiestnená na papierovom pohári, v ktorom je káva podávaná. Toto logo vyjadruje, že káva pochádza z plantáží fariem, ktoré sa k životnému prostrediu správajú ohľaduplne a zamestnancom a ich rodinám pracujúcich na plantážach zaručujú dobré pracovné podmienky.

 

 

nbc

Ak máte v sebe kúsok predstavivosti a fantázie, určite vidíte v logu  NBC (NATIONAL BROADCASTING COMPANY) pyšného vtáka.  Išlo prevažne o marketingový trik za účelom, aby si ľudia kúpili farebné televízory. V tej dobe sa ešte len začínali rozširovať a malo to poukázať na to, že sa investícia oplatí, z dôvodu oveľa lepšieho zážitku. Preto teda potrebovali aj čo najviac farebné logo. Dúhu zavrhli rovno s odôvodnením, že je až moc známa. Motýle boli nevhodné, tiež predovšetkým preto, že sú príliš krotké. Nakoniec bol vybraný páv, aby vďaka nemu poukázali, že sú pyšní na svoje nové farebné programovanie.

 

 

apple

O tom ako to v skutočnosti bolo, vedia asi len samotní zakladatelia, no povráva sa , že keď v roku 1976 Steve Jobs so Stevom Wozniakom a Ronaldom Waynom zaločil v garáži firmu nechali sa inšpirovať Isaacom Newtonom. Ten definoval gravitáciu, keď mu na hlavu, podľa povery, spadlo jablko. Jobs a jeho spoločníci mali rovnaké ambície, chceli rozšíriť obzory výpočtovej techniky. Jednou z teórií je, že možno práve preto je jablko odhryznuté. Zdvihnutím pomyselného jablká a zahryznutím sa do neho prijali výzvu. Legenda však hovorí, že samotná podoba loga vychádza z Jobsovej diéty, kedy ešte pred založením žil na jablkovej farme a nejedol nič iné ako jablká. Počítač Macintosh bol v tejto súvislosti nazvaný podľa jednej konkrétnej odrody jablka. Ďalšia možná verzia hovorí, že odhryznuté jablko, navrhnuté Robom Janoffom, predstavuje jablko zo „stromu poznania“, o ktorom sa hovorí v príbehu Adama a Evy v Biblii. Nech to už bolo akokoľvek, tvar loga je jedným z najlepšie poznateľných symbolov značiek vo svete a je vždy vystavené na dobre viditeľných miestach v predajniach Apple.

 

 

nike

Ženy hýbu svetom. Logo športovej značky Nike je toho živým príkladom. Za vznikom tohto logá totiž  stojí študentka grafiky Carolyn Davidson, ktorá bola platená 2 doláre na hodinu. Celková cena za jej prácu sa vyšplhala na iba 35 amerických dolárov. Prečo iba? V dnešnej dobe má totiž hodnotu 12 miliárd dolárov. Názov značky je odvodený od okrídlenej gréckej bohyne víťazstva “Niké” a preto logo predstavuje krídlo gréckych bohov.

 

 

adiddas

Keď už sme pri tom športe, nedá mi nespomenúť aj konkurenciu. Táto značka patrí športovému oblečeniu, doplnkom, ale hlavne obuvi. Názov vznikol kombináciou mena Adolf Dassler (zakladateľ firmy) – skrátene Adi Das . V začiatkoch vstúpila táto firma do marketingového diania pomocou troch pruhov, od začiatku došlo k rôznym zmenám, ale tri pruhy vždy zostali. Súčasné logo má tri šikmé pruhy v tvare trojuholníka, ktorý symbolizuje horu, vrchol, ako výzva pre všetkých športovcov, ktorí chcú dosiahnuť svoje ciele. To, že sa „rodinkárstvo“ občas nevypláca sa potvrdilo aj v tomto prípade. Bratia Rudolf a Adolf Dasslerovci najprv založili firmu na športovú obuv. V roku 1948 sa však rozišli a každý išiel svojou cestou. Adolf založil Adidas a Rudolf firmu Puma. Všetko zlé je teda aj a niečo dobré.

KTO UHÁDNE SKRYTÝ VÝZNAM NÁŠHO LOGA, DOSTANE VIANOČNÚ ODMENU!

(Vaše odpovede nám zasielajte do správy na facebooku alebo na progresio@progresio.sk.)

progresio