Vytvorte si zvedavé publikum

Sociálne siete nám v súčasnosti ponúkajú omnoho viac, ako si dokážeme predstaviť. Nejde len o skvelý nástroj na rozvíjanie sociálnych kontaktov, ale aj tých obchodných. Čím ďalej tým viac spoločností využíva silu najpopulárnejšej sociálnej siete, facebook. Ten sa stal dôležitým informačným kanálom medzi firmou a zákazníkom. Asi aj preto, že túto sociálnu sieť využíva viac než 1 miliarda ľudí na celom svete. Je to centrum masy potenciálnych zákazníkov, ktorí čakajú len na to, ako ich oslovíte.

Ako osloviť 176 541 potenciálnych zákazníkov prostredníctvom fanpage?

Užívatelia facebooku majú tendenciu pridávať sa viac do skupín, ktoré ich vystihujú alebo zaujímajú pred konkrétnymi skupinami firiem.

Predstavte si, že ste vášnivý čitateľ. Radi čítate knihy akéhokoľvek žánru a vrelo sa zaujímate o všetko, čo sa kníh týka. Na Slovensku máme niekoľko stoviek kníhkupectiev, vy však nemáte šancu poznať všetky a tak isto ani nemáte svoje vyhradené kníhkupectvo, kde nakupujete. Ste len rodený knihomoľ a takisto človek 21. storočia, ktorý je unavený z reklám a priameho ovplyvňovania značiek kričiacich „Kúp si ma!“.

Scrollujete facebook a zrazu sa vám na vašej nástenke objaví, ponuka lajknúť fanpage jedného z množstva kníhkupectiev s názvom MARTINUS. O pár minút neskôr, však zazriete, že váš priateľ lajkol fanpage s názvom „MILUJEM KNIHY!“. Ktorej fanpage dáte prednosť? Tej, ktorá je zahltená ponukami kníh od výmyslu sveta a je reprezentantom konkrétnej firmy alebo záujmavej fanpage, kde nájdete množstvo príspevkov týkajúcich sa vašej záľuby? Prezradím vám tajomstvo. V konečnom dôsledku je to úplne jedno. Ako jedna, tak druhá propaguje produkt- knihu. Tajomstvo je v tom, akým spôsobom to robí.

Jedná sa o tzv. „nebrandigové fanpage“, ktorých cieľom je propagovať daný produkt, ale nenápadne, nenásilne. Presne tak, ako to robí aj kníhkupectvo MARTINUS. Pod jeho záštitou bola vytvorená fanpage MILUJEM KNIHY!, ktorá má cca 176 500 fanúšikov. Pre zaujímavosť fanpage MARTINUS.SK má niečo okolo 116 200 fanúšikov. Čaro nebrandingových fanpage je ukryté práve v „psychologickom triku“. Takéto fanpage obsahujú niekoľko zaujímavých príspevkov, ktoré svojím obsahom zaujmú , avšak občas sa tu objaví aj príspevok, ktorý propaguje konkrétny produkt konkrétnej firmy. Vy ako fanúšik danej fanpage si to však neuvedomujete, pretože scrollujete fanpage, ktorá je predstaviteľom vášho hobby, vášne ku knihám. Nie láske k danej firme, či značke. Keď však zazriete príspevok, ktorý obsahuje skvelý tip na knihu, rozkliknete ho a čo to? Zrazu sa ocitnete na blogu stránky Martinus, ktorý vám nenápadne poskytuje zaujímavý článok o úžasných tipoch na večerné čítaníčko a ešte zaujímavejší link s odkazom na e-shop, kde si danú knihu môžete rovno zakúpiť. No nie je to úžasné? Čo všetko dokáže správne zvolený facebook marketing a ako správne na to dokáže reagovať ľudské podvedomie?

Prečo teda nevytvoriť skupiny s názvom MILUJEM AUTÁ alebo VŠETKO PRE VÁŠ DOMOV, namiesto KIA alebo IKEA? Názvy však musia korešpondovať s činnosťou našej firmy. Skupiny budú mať oveľa vyšší počet členov. Otázka ale znie, čo z toho bude mať moja firma, keď nikde nepropagujem jej názov?! V prvom rade môžeme členov osloviť cez nástenku skupiny, kde budeme pravidelne prispievať novinkami našej firmy, ktoré súvisia s názvom skupiny. Ďalšou možnosťou je rozosielanie newslettrov. Tým, že sa užívatelia pridali do skupiny, potvrdili, že súhlasia s využívaním ich osobných údajov. Preto tieto newslettre nie sú považované za spam.

Tento typ fanpage spĺňa všetky marketingové účely a pre vašich fanúšikov je taktiež užitočný, nápomocný a zábavný. Ako sa hovorí: Aj vlk je sýty, aj ovca ostala celá.